Nezvyklých požadavků je v poslední době moc 

Jarmila Hlavicová je tu pro lidi, kteří potřebují pomoct. S nákupem, s vyzvednutím léků. Z domácí kanceláře po telefonu koordinuje dobrovolníky připravené nabídnout potřebným síly a čas. Má k tomu dobrou kvalifikaci. V Diakonii pracuje v Poradně pro pečující. Rozumí situaci lidí, kteří mají různá omezení a zařizování běžných věcí je pro ně v době celorepublikové karantény o to těžší. 

Nezvyklých požadavků je v poslední době moc 
Nezvyklých požadavků je v poslední době moc 

Empatie a zkušenost jsou potřeba. Nejčastěji se na paní Jarmilu s prosbou o pomoc obracejí senioři. Není pro ně jednoduché přijmout, že je jim nákup zprostředkován zcela jinak, než jak jsou zvyklí. Od dobrovolníků, kteří jim přijedou pomoct, si musí udržovat odstup. Peníze na nákup musí být schované v obálce. Všichni musí mít obličeje zakryté rouškami. Nezvyklých požadavků je v poslední době prostě moc. 

Jarmila HlavicováDSC_2853DSC_5537

Paní Jarmila vysvětluje a uklidňuje. Pomáhá také shánět další služby: praní prádla, vynášení smetí, dovážku obědů, venčení pejsků. Největší odměnou jí pak je, když lidé s vděčností volají, že všechno proběhlo perfektně a nemůžou si vynachválit práci dobrovolníků.

Ti musí projít speciálním školením, které nemá na starosti Diakonie, ale místní odbočka humanitární organizace ADRA. Centrální linku pomoci má ve městě zase na starosti městský úřad. Odtud odkazují volající právě na paní Hlavicovou. Je to pěkná ukázka toho, jak v časech nouze dovedou všichni přiložit ruku k dílu a táhnout za jeden provaz. I dobrovolníků se hlásí víc, než je momentálně potřeba. „Je to dobrá zkušenost, vidět, jak lidé spolupracují,“ říká Jarmila Hlavicová. 

Chci se také zapojit